Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Torrefarrera esgota i amplia les ajudes per a autónoms del pla Treball és Benestar

Davant l’èxit de la iniciativa, i per tal que cap autònom es quedi sense ajuda, es subvencionarà 10 persones més, sumant un total de 20

DILLUNS 02 SETEMBRE 2013

Davant l’èxit de la iniciativa, i per tal que cap autònom es quedi sense ajuda, es subvencionarà 10  persones més, sumant un total de 20. 

L’Ajuntament de Torrefarrera amplia l’ajuda emmarcada en el pla “Treball és Benestar” per subvencionar 10 treballadors autònoms més, que se sumen als 10 que ja s’han acollit a la subvenció. Cal recordar que, el passat mes de febrer, l’Ajuntament va aprovar en ple un paquet d’accions per fomentar la creació d’ocupació al municipi per dur a terme al llarg d’aquest any. Una de les principals iniciatives va ser subvencionar amb 1.200 euros 10 torrefarrerins en atur que s’estableixin com a autònoms. Tal com explica l’alcalde, Jordi Latorre, “a finals de juliol ja s’havien esgotat totes les peticions de la convocatòria inicial i algunes persones ens han manifestat la seva intenció d’acollir-se a l’ajuda; per tant, per tal que cap autònom es quedi sense subvenció, hem decidit ampliar-la”. 

Una altra de les iniciatives del pla Treball és Benestar, pionera a les comarques de Lleida, va ser la subvenció de 30 contractes laborals amb 1.200 euros cadascun que s’atorguen a aquelles empreses locals que contracten veïns i veïnes en situació d’atur.  En aquest cas, s’ha formalitzat l’ajuda per a un contracte, pel que s'ha reduït la subvenció a 20 contractes. Latorre confia que “en els propers mesos, ens arribin més sol·licituds per aquesta ajuda, la situació és complidada però des de l’Ajuntament esperem que amb aquesta iniciativa s'estimuli la contractació de persones aturades i es contribueixi a superar aquests moment difícils”. Algunes de les condicions que s’han de complir és que les persones que optin al lloc de treball faci, com a mínim, 3 mesos que estan aturats i que estiguin empadronats al municipi 6 mesos abans de publicar la convocatòria de l’ajuda.